• Skip til indhold

Shitstormdoktor® | Ekspert i at afværge shitstorm, konflikt og dårlig omtale | Telefonen er åben 24-7

Spin er ikke kun for politikere, alle har ret til et godt forsvar

  • Forside
  • Døgntelefon 30525191
  • Blog
  • Nyhedsbrev
  • Shitstorm | Sådan undgår du dårlig omtale
    • Definitionen på en shitstorm
    • 112 stop ulykken | Hurtig hjælp er dobbelt hjælp i en shitstorm
    • 10 retningslinjer | Vejen ud af en shitstorm
    • 13 spørgsmål | Sådan håndterer du pressen
    • 2 fæle fejl | Sådan må du ikke behandle en journalist
    • 100 forskellige shitstorms | Derfor er det umuligt at sikre sig
  • Pressenævnet | Klag over dårlig behandling i medierne
    • Klag til Pressenævnet | Du har 12 uger
    • Få en presseetisk vurdering | Har du fået en ordentlig behandling?
    • Når pressen lyver | Brug din ret til at klage
  • Konflikt med erhverv eller myndigheder
    • 1-1 konflikter | Få løst stridigheder med myndigheder og samarbejdspartnere
  • Om shitstormdoktor
    • Om Henrik Kragelund
    • Privatliv og fortrolighed
    • Referencer
    • Presse
    • Pris

Få hjælp til at vinde konflikten, inden advokaterne eller pressen rykker ind

En konflikt med en kunde, myndighed, samarbejdspartner eller ansat er noget alle virksomheder oplever. Uanset om konflikten har potentiale til at udvikle sig til en shitstorm eller ej, så kan forkert håndtering koste dyrt.

En konflikt efterlader sig desuden typisk tab af både tillid, motivation og effektivitet samt irritation og måske endda hævntørst.

Min erfaring er, at det kan være svært for folk, der er part i en uenighed, at se struktur og perspektiv – og dermed løsningsmuligheder – i uoverensstemmelsen. Den slags sager ender da også ofte med, at den ene af parterne føler sig tvunget til at efterkomme modpartens krav, fordi en fortsat konflikt er for ressourcekrævende. Andre gange kommer sagen til en advokat og ender muligvis i retten, som så tvinger en løsning igennem.

Sådan behøver det ikke være. En konflikt kan løses på en måde, hvor begge parter ikke nødvendigvis er lige tilfredse med udfaldet, men hvor de anerkender processen og den måde, konflikten afgøres på. Ud fra devisen “for at kunne løse et problem må man (er)kende det” handler det bl.a. om at definere uenigheden så præcist og enkelt som muligt i et sprog og i en sammenhæng, som begge parter kan relatere til.

Typisk er min rolle i sager som disse, at jeg etablerer et (nyt) oplæg til den videre forhandling med modparten og herfra (typisk som ghostwriter) hjælper jer i dialogen med modparten frem mod det fastlagte mål.

Private konflikter

tlf/sms: +45 30525191
e-mail: henrik@shitstormdoktor.dk
kontor: Finsensvej 78, 2000 Frederiksberg
Privatliv: Ingen cookies på denne hjemmeside

  • Forside
  • Døgntelefon 30525191
  • Blog
  • Nyhedsbrev
  • Shitstorm | Sådan undgår du dårlig omtale
    • Definitionen på en shitstorm
    • 112 stop ulykken | Hurtig hjælp er dobbelt hjælp i en shitstorm
    • 10 retningslinjer | Vejen ud af en shitstorm
    • 13 spørgsmål | Sådan håndterer du pressen
    • 2 fæle fejl | Sådan må du ikke behandle en journalist
    • 100 forskellige shitstorms | Derfor er det umuligt at sikre sig
  • Pressenævnet | Klag over dårlig behandling i medierne
    • Klag til Pressenævnet | Du har 12 uger
    • Få en presseetisk vurdering | Har du fået en ordentlig behandling?
    • Når pressen lyver | Brug din ret til at klage
  • Konflikt med erhverv eller myndigheder
    • 1-1 konflikter | Få løst stridigheder med myndigheder og samarbejdspartnere
  • Om shitstormdoktor
    • Om Henrik Kragelund
    • Privatliv og fortrolighed
    • Referencer
    • Presse
    • Pris