At håndtere en mediestorm kræver indblik i journalisternes tankegang, mediernes metoder og de kædereaktioner, en historie i pressen kan sætte i gang. Det er et håndværk, og som ethvert andet håndværk er kompetence og erfaring afgørende for resultatet.
En shitstorm i pressen kan have enorme omkostninger, både økonomisk og personligt. Ingen af mine kunder har fortrudt, at de søgte hjælp. Det har sparet dem for omkostninger, tidsforbrug, ærgrelser og tab af anseelse.
En professionel forebyggelse eller akuthåndtering af en mediestorm tager udgangspunkt i den konkrete situation og de involverede parter. En række tommelfingerregler går igen, men ingen sager er ens, og det er netop ofte i detaljen, at både risikoen for yderligere eskalering af konflikten og potentialet for en konfliktnedtrapning ligger gemt.
Udover strategi og konkret pressehåndtering og medieovervågning kan du få hjælp til kommunikationen med medarbejdere, bestyrelse, kunder mv., herunder sociale medier, samt anlæggelse af sager ved Pressenævnet eller Retten.
Jo tidligere, du handler, des bedre bliver resultatet. Ring døgnet rundt på 3052 5191.